H καραντίνα του Κορωνοϊού «απογειώνει» τις streaming υπηρεσίες

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  Yum
  •  
  •  
  •  
  •  

Στην ψυγαχωγία μέσω πλατφορμών συνεχούς ροής ποντάρουν τόσο οι εταιρείες παραγωγής και τα γνωστά κινηματογραφικά στούντιο, όσο και οι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Amazon και η Apple.


Οι υπηρεσίες streaming είναι σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου της ψυχαγωγίας η «βαριά βιομηχανία» του μέλλοντος γεγονός που αποδεικνύουν και οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια στον κλάδο.

Στην ψυγαχωγία μέσω πλατφορμών συνεχούς ροής ποντάρουν τόσο οι εταιρείες παραγωγής και τα γνωστά κινηματογραφικά στούντιο, όσο και οι τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Amazon και η Apple. Οι προβλέψεις για το κλάδο αναφέρουν πως το 2020 τα έσοδα του θα τα 25,9 δισ. δολάρια, αυξάνοντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κατά 4,1%, ενώ μέχρι το 2024 υπολογίζεται να υπερβούν τα 30,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Statista.

Μεταξύ των ηχηρών ονομάτων της βιομηχανίας συγκαταλέγεται σίγουρα το Netflix, η συνδρομητική υπηρεσία που είχε το 2019 περισσότερους από 167 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 100 και πλέον εκατ. βρίσκονται εκτός ΗΠΑ και έσοδα άνω των 20 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα οι οι εικασίες παραγόντων της αγοράς ότι οι νέες συνδρομητικές υπηρεσίες που έκαναν την εμφάνισή τους θα περιόριζαν τους συνδρομητές του Netflix, δεν επιβεβαιώθηκαν αν σκεφτεί κανείς ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους το Netflix αύξησε τους συνδρομητές του κατά 8,8 εκατ. όπως φαίνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Ο πάροχος περιεχομένου συνεχούς ροής μάλιστα ανέμενε να προσθέσει περί τα 7 εκατ. νέους συνδρομητές στην πλατφόρμα του μόνο το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, γεγονός που θα αύξανε ακόμα περισσότερο τα έσοδά του.

Ένας ακόμα μεγάλος παίκτης του κλάδου ο οποίος δραστηριοποιείται για χρόνια στο χώρο του θεάματος και προσφάτως έκανε το ντεμπούτο του στο on demand περιεχόμενο είναι και η Disney μέσω του Disney+. H πλατφόρμα της Disney η οποία κυκλοφόρησε σε ΗΠA, Καναδά, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, τον Νοέμβριο του 2019 και στην Ευρώπη μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου – τους πρώτους δηλαδή τρεις μήνες της κυκλοφορίας της – έφτασε τα 28,6 εκατ. συνδρομητές, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προβλέψεις των αναλυτών που έκαναν λόγο για 20 εκατ. μέχρι το τέλος του 2020. 

Τα παραπάνω δεδομένα βέβαια καθώς και οι προβλέψεις που τα συνοδεύουν αφορούν στην εποχή προ κορονοϊού. Δεδομένης της αύξησης που καταγράφει η συνδρομητική τηλεόραση λόγω των μέτρων κοινωνικής απόστασης που έχουν εγκλωβίσει πολύ κόσμο στο σπίτι, τα αναθεωρημένα νούμερα είναι πολύ υψηλότερα. Σύμφωνα με αναλυτές τόσο το Netflix όσο και οι λοιπές αντίστοιχες πλατφόρμες αναμένεται να καταγράψουν μεγάλη αύξηση το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των ίδιων τους των στελεχών. Κι όλα αυτά λόγω του αντίκτυπου που έχει στην καθημερινότητά μας η πανδημία του COVID-19.

Για του λόγου το αληθές αρκεί να αναφερθεί ότι στην Αμερικής, σύμφωνα με στοιχεία του Forbes, η Disney+ κατάφερε να τριπλασιάσει τους συνδρομητές της μέσα σε δύο μέρες, από το Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 μέχρι και την Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020, όπου πολύς κόσμος κλείστηκε σπίτι.  Οι θεαματικές επιδόσεις της αμερικανικής εταιρείες μάλιστα, αυξήθηκαν εκθετικά την περασμένη εβδομάδα χάρη στο λανσάρισμά της επί ευρωπαϊκού εδάφους, συγκεκριμένα σε Βρετανία, Ιρλανδία, Αυστρία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ελβετία.

Παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος όλος ο πλανήτης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η χρονική συγκυρία αποδείχτηκε ιδανική για την Disney κι επιβεβαίωσε το γεγονός πως η ανάγκη για ψυχαγωγία κατ’ οίκων απογειώνει τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι την ημέρα του λανσαρίσματός στην Γηραιά Ήπειρο η εφαρμογή του Disney+ είχε 5 εκατ. download, σύμφωνα με τις μετρήσεις της App Annie. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι το κατέβασμα της εφαρμογής δεν αντιστοιχεί στην αύξηση του αριθμού των συνδρομητών, αρχικά γιατί μπορεί κάποιος να μην προβεί σε συνδρομή μετά την δοκιμαστική περίοδο, κι επίσης η εφαρμογή μπορεί να κατέβει σε πολλαπλές συσκευές για μια μόνο συνδρομή. Επιπλέον τα στοιχεία της App Annie καλύπτουν αποκλειστικά θέαση από κινητά κι όχι μέσω TV apps ή μέσω του website της εταιρείας. Όπως και να έχει όμως ο αριθμός των 5 εκατ. είναι ενδεικτικός της απήχησης που είχε στο ευρύ ευρωπαϊκό κοινό.

Θετικά είναι τα νέα και για το Netflix

Σύμφωνα με τον αναλυτή Mαικλ Όλσον της Piper Sandler το ενδιαφέρον των καταναλωτών και η δυνητική ανάπτυξη της πλατφόρμας κατέγραψαν αυξητικές τάσεις τους δύο πρώτους μήνες του α’ τριμήνου, βάσει ενός εργαλείου προβλέψεων που έχει δημιουργήσει το οποίο βασίζεται κι αναλύει τις αναζητήσεις του Netflix από το Google. Σύμφωνα με τον Όλσον, οι συνδρομητές του Netflix μόνο σε Η.Π.Α. και Καναδά – θα αυξηθούν κατά 3,8% σε ετήσια βάση, ποσοστό διπλάσιο από αυτό που εκτιμούσαν στις αρχές του έτους οι αναλυτές. Το ίδιο αισιόδοξες είναι και οι προβλέψεις για την διεθνή ανάπτυξη της πλατφόρμας, σύμφωνα με τις οποίες προβλέπεται ότι οι συνδρομητές θα αυξηθούν κατά 30,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, και πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για 29,9%.Παρότι το εργαλείο με το οποίο καταλήγει στα συγκεκριμένα συμπεράσματα η Piper Sandler δεν αποτυπώνει τις συνδρομές, ο Όλσον επισημαίνει ότι η ανάλυσή του ήταν «σχετικά ακριβής» τα τελευταία επτά τρίμηνα ειδικά σε σχέση με την ανάπτυξη σε ΗΠΑ και Καναδά, ενώ μέσα έπεσε και στις διεθνείς προβλέψεις τα τελευταία έξι τρίμηνα.

Ο ίδιος μάλιστα τονίζει ότι παρά την έναρξη νέων υπηρεσιών συνεχούς ροής «το Netflix συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό του στην πίτα της συνδρομητικής τηλεόρασης, η οποία χάνει έδαφος έναντι των πλατφορμών περιεχομένου συνεχούς ροής».

Φυσικά ο Όλσον δεν είναι ο μόνος αναλυτής που εκτιμά ότι το Netflix και οι αντίστοιχες πλατφόρμες θα ωφεληθούν από την πανδημία. Αντιστοίχως κι ο αναλυτής της Imperial Capital, Ντέιβιντ Μίλερ, δηλώνει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλύτερη θέση για να επωφεληθεί από το φαινόμενο του διεθνούς «cocooning», όπως το αποκαλεί, το οποίο έχει βγάλει από τον καθημερινό χάρτι αμέτρητες άλλες δραστηριότητες των ανθρώπων παγκοσμίως. Το αυτό ανέφερε σε σημείωμά του προς τους επενδυτές την εβδομάδα που μας πέρασε.

«Το Netflix δεν παραμένει απλά αλώβητο από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά αφενός γιατί αποτελεί ένα μέσο ψυχαγωγίας την ώρα που ο κόσμος είναι κλεισμένος στο σπίτι κι εφετέρου έχει πολύ χαμηλή τιμή, γεγονός που το διασφαλίζει απέναντι στην ενδεχόμενη οικονομική ύφεση που θα ακολουθήσει της πανδημίας» εξηγεί ο αναλυτής.

Σύμφωνα με τον ίδιο το Netflix αναμένεται να προσθέσει 510.000 συνδρομητές στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά και 7 εκατομμύρια διεθνείς συνδρομητές, αυξάνοντας την συνδρομητική του βάση το α’ τρίμηνο του έτους κατά 7,5 εκατομμύρια περίπου, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο κι από τις προβλέψεις της ίδιας της εταιρείας.


Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  Yum
  •  
  •  
  •  
  •  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαφημιστείτε στο Lavaron

Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων