Έχει προκαλέσει ένας νέος ιός που κυκλοφορεί μέσω του Facebook. Τι πρέπει να κάνετε για να μην μπείτε σε… περιπέτειες.
Ο ιός στέλνεται μέσω του Messenger με μήνυμα φίλου σας. Πρόκειται για ένα link το οποίο συνοδεύεται από το μήνυμα «Κοίτα τι βρήκα για σένα (καρδούλα)».
Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο μήνυμα έχει σταλεί κατά χιλιάδες τις τελευταίες ώρες και όποιος πατήσει το link, τότε χωρίς να το ξέρει θα αρχίσει να στέλνει στους φίλους του το ίδιο μήνυμα.
Να σημειωθεί ότι χρήστες ισχυρίστηκαν πως αφού άνοιξαν το link τους έκλεψαν και τους κωδικούς.
Facebook: Τι πρέπει να κάνετε
Σε περίπτωση που λάβετε το μήνυμα θα πρέπει να μην τον ανοίξετε και στη συνέχεια να το διαγράψετε. Επιπλέον, θα πρέπει να ενημερώσετε τον φίλο σας που το έστειλε, προκειμένου να ειδοποιήσει και αυτός με τη σειρά του τις επαφές του.
Παρ’ όλα αυτά εάν το έχετε ανοίξει, τότε θα πρέπει άμεσα να καθαρίσετε όλα τα cookies από τον browser σας.
Τέλος, θα πρέπει να σκανάρετε τον υπολογιστή σας με μια ενημερωμένη έκδοση antivirus, προκειμένου να αφαιρέσετε οποιοδήποτε κακόβουλο λογισμικό που έχει εγκατασταθεί στον υπολογιστή σας.
Facebook: Μεγάλος κίνδυνος – Σας «κλέβουν» λεφτά
Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές. Γιατί εφιστά την προσοχή μας το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο πολύτιμος οδηγός για να προστατευθείτε.
Οδηγίες και πληροφορίες σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης και επενδύσεων, για την προστασία των καταναλωτών, δεδομένου ότι, λόγω της αναστολής των φυσικών καταστημάτων, παρατηρήθηκε αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά τις συγκεκριμένες διαδικτυακές πωλήσεις.
Συγκεκριμένα το υπουργείο τονίζει ότι διαπιστώνονται:
Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.
Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
«Μπλοκάρισμα» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
«Μπλοκάρισμα» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.
Το υπουργείο σημειώνει ότι προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:
Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης .
Επιπρόσθετα συστήνονται:
Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.
Ισχυρή σύσταση:
Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep
Facebook, Instagram: Ποιες εφαρμογές είναι επικίνδυνες και πρέπει να διαγραφούν
Μια έρευνα από το CyberNews προειδοποίησε ότι σε φόρουμ χάκερ, ένας από τους χρήστες πουλάει τρεις βάσεις δεδομένων που φέρεται να περιέχουν στοιχεία χρηστών και δεδομένα συσκευών που έχουν κλαπεί από τρεις υπηρεσίες VPN Android: την «SuperVPN», την «GeckoVPN» και την «ChatVPN».
Ο ειδικός, Ζακ Ντόφμαν εξήγησε στο Forbes ότι αυτές οι εφαρμογές κρύβουν κακόβουλο λογισμικό τύπου spyware που επιτρέπει διαρροή δεδομένων και επηρεάζει εκατομμύρια χρήστες. Στο πλαίσιο αυτό, συνέστησε τη διαγραφή τους από τα κινητά τηλέφωνα το συντομότερο δυνατό.
«Εάν έχετε αυτές τις δωρεάν εκδόσεις στο τηλέφωνό σας, απεγκαταστήστε τις αμέσως, δημιουργούν τόσες πολλές «κόκκινες ειδοποιήσεις» που είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για τις πιο απλές εργασίες» αναφέρει ο ειδικός.
Για το SuperVPN -που περιλαμβάνει ένα σύνολο δωρεάν και εμπορικών εφαρμογών- έχουν εκδοθεί δύο προειδοποιήσεις ασφαλείας μέσα στο 2020. Παράλληλα, και το VPNpro προειδοποίησε ότι περισσότεροι από 105 εκατομμύρια χρήστες θα μπορούσαν να πέσουν θύματα κλοπής στοιχείων της πιστωτικής τους κάρτας, των φωτογραφιών και των ιδιωτικών τους βίντεο, καθώς και των ιδιωτικών τους συνομιλιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα χρήστες Android έχουν κατεβάσει το SuperVPN πάνω από 100 εκατομμύρια φορές.
Facebook, Instagram: Ξεχάστε το Tik Tok! Έρχεται το Shorts
Δυναμική απάντηση με το Shorts ετοιμάζει το Youtube στο Tik Tok, σε μια προσπάθεια τoυ αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί το Πεκίνο και να εισέλθει στον ραγδαίως εξελισσόμενο τομέα των σύντομης διάρκειας βίντεο.
Το Shorts θα καταστεί διαθέσιμο στους Αμερικανούς τον προσεχή Μάρτιο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν και να ανταλλάζουν βιντεάκια, διάρκειας έως 15 δευτερολέπτων. Όσο είναι δηλαδή η μέση διάρκεια των βίντεο στο Tik Tok.
Το Youtube, το οποίο ανήκει στον Όμιλο Alphabet της Google, έχει ήδη «δοκιμάσει» το νέο εργαλείο social media στην πολυπληθή αγορά της Ινδίας, με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να καθιστούν αρκετά αισιόδοξα τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας.
Και πώς να μην συμβαίνει αυτό, όταν τα βίντεο του Shorts στην ινδική αγορά έχουν περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια θεάσεις ημερησίως.
Facebook, Instagram: Παρακολουθούν τα μηνύματά μας σε WhatsApp και Viber
Στο… μάτι της ΕΥΠ βρίσκονται οι δημοφιλέστερες εφαρμογές επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων, ανάμεσά τους το Viber και το WhatsApp!
Ένα νέο εργαλείο παρακολούθησης έχει πλέον στα χέρια της η Εθνική Υπηρεσία Πληροφορίων, όπως αναφέρει το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ που φιλοξενεί η σημερινή εφημερίδα «Τα Νέα».
Αυτό έχει την δυνατότητα παρακολούθησης αρκετών εφαρμογών επικοινωνίας και όχι μόνο, μεταξύ των οποίων είναι τόσο το Viber, όσο και το Whats App, οι οποίες χρησιμοποιούνται από εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της χώρας, καθώς προσφέρουν δωρεάν μηνύματα και τηλεφωνήματα.
Στην ΕΛ.ΑΣ εδώ και περίπου τρία χρόνια υπήρχε η σκέψη απόκτησης ενός τέτοιου «εργαλείου», καθώς θεωρούσαν οτι θα τους έλυνε τα… χέρια στις παρακολουθήσεις υπόπτων και θα τους βοηθούσε στην εξάρθρωση εγκληματικών οργανώσεων.
Έτσι ξεκίνησε η έρευνα για την εύρεση του κατάλληλου εργαλείου, αυτό βρέθηκε και τελικά αποκτήθηκε από την ΕΥΠ, η οποία το έχει στα χέρια της.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ αυτό το σύστημα παρακολούθησης καλύπτει περίπου 1.000 εφαρμογές, μπορεί να ταυτοποιήσει τον κάτοχο του τηλεφώνου, τις επαφές του, ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται, καθώς και ποιο προφίλ στο Facebook μπορεί να χρησιμοποιεί μέσω του κινητού του.
Φυσικά, σε όλα αυτά έχει ένα όριο. Δεν μπορεί δηλαδή να παρακολουθεί όλους τους πολίτες της χώρας (κάτι άλλωστε που είναι παράνομο αν δεν συντρέχει λόγος), αλλά κάποιους στοχευμένους.
Βέβαια το Viber, το Whats App, το Signal και άλλες δημοφιλείς εφαρμογές επικοινωνίας, είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό οτι δεν παρέχουν και τόσο μεγάλη ασφάλεια. Κάτι που φυσικά γνωρίζουν όσοι έχουν να κρύψουν κάτι ή έχουν λόγο να… φοβούνται, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε άλλες μεθόδους επικοινωνίας.
Facebook, Instagram: Μεγάλη προσοχή στο τι γράφετε!
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε μέσα στην εφαρμογή με τη συμμετοχή σχεδόν 340.000 ανθρώπων, το 77% των χρηστών της σε όλο τον κόσμο θεωρούν την προστασία των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων πολύ σημαντική.
Ανάμεσα στις περιοχές που συμμετείχαν στην δημοσκόπηση, που περιλάμβανε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ανατολική Ασία, ήταν οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες που δήλωσαν μεγαλύτερη ανησυχία για την προστασία των ψηφιακών δεδομένων, με το 85% να δηλώνει ότι τη θεωρεί πολύ σημαντική -ποσοστό, κατά 10% μεγαλύτερο από αυτό του υπόλοιπου κόσμου.
Και στην Ελλάδα, 85% των χρηστών που συμμετείχαν στην εθελοντική ψηφοφορία έδωσαν την ίδια απάντηση, κατατάσσοντας τη χώρα μας πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Λειτουργίες όπως η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end για ιδιωτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντικές για τους χρήστες.
Το 72% των χρηστών στην Ελλάδα δήλωσε ότι η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η σιγουριά ότι οι συζητήσεις τους παραμένουν ιδιωτικές.
Η επιλογή που ψηφίστηκε ως δεύτερη προτεραιότητα ήταν η μη συλλογή περισσότερων δεδομένων απ’ όσα είναι απολύτως απαραίτητα για να λειτουργήσει μια εφαρμογή. Το 13% των Ελλήνων χρηστών έδωσε αυτήν την απάντηση.
Όλες οι συνομιλίες 1-προς-1 στο Viber έχουν προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end.
Κανείς δεν μπορεί να προσκληθεί σε μια ομαδική συζήτηση, αν δεν έχει δώσει έγκριση.
Τo Viber επίσης έχει λειτουργία κρυφών συνομιλιών που ξεκλειδώνονται μόνο με PIN, αλλά και αυτοκαταστρεφόμενων μηνυμάτων, που εξαφανίζονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.
Σε σχέση με μια παρόμοια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο, το 72% των συμμετεχόντων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θεωρεί πια σημαντική την προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end (το ποσοστό για την ίδια περιοχή πέρσι ήταν μόλις 18%) προσεγγίζοντας το παγκόσμιο ποσοστό αυτής της απάντησης.
Σε σχέση με τους γειτονικούς μας λαούς, οι Έλληνες δείχνουμε να παίρνουμε την προστασία των ψηφιακών μας δεδομένων πιο σοβαρά (5% περισσότερο από το μέσο όρο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).
Για παράδειγμα, σε σχέση με τη Βουλγαρία, το ποσοστό είναι 85% για την Ελλάδα και 81% για τη γειτονική χώρα.
Το 79% όσων απάντησαν σε όλο τον κόσμο δήλωσε ότι θα άλλαζε εφαρμογή αν είχε ανησυχία για το ιδιωτικό του απόρρητο.
«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν πρέπει ποτέ να γίνει δεύτερη προτεραιότητα, ειδικά σε εποχές ανησυχίας ότι οι συνομιλίες παρακολουθούνται για εμπορικούς σκοπούς και κέρδος», λέει ο CEO της Rakuten Viber, Djamel Agaoua.
«Καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των χρηστών μας, είναι και δική μας προτεραιότητα και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους χρήστες μας σε όλο τον κόσμο μια ασφαλή πλατφόρμα επικοινωνίας για τις συνομιλίες τους».
Views: 0