«Τι έχει να μου πει η Εκκλησία για τις σύγχρονες προκλήσεις της Βιοηθικής;»

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  Yum
  •  
  •  
  •  
  •  

Τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020, το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε η όγδοη Συνάντηση του Σεμιναρίου Επιμόρφωσης Κατηχητών-τριών, που συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας, στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής (Μεγάλου Βασιλείου 15, στον Κεραμεικό).

Ο κ. Κωνσταντίνος Κορναράκης, Αναπληρωτής Καθηγητής στη Θεολογική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών ανέπτυξε το θέμα: «Τι έχει να μου πει η Εκκλησία για τις σύγχρονες προκλήσεις της Βιοηθικής;».

Ο Καθηγητής στην εισήγησή του αναφέρθηκε στον ορισμό της Βιοηθικής, ως Αυτόνομου Επιστημονικού Κλάδου. Εντούτοις για την Ορθόδοξη Θεολογία δεν υπάρχει μια Αυτόνομη Βιοηθική, αλλά αυτή εντάσσεται μέσα στα πλαίσια της προσωπικής Ποιμαντικής προσεγγίσεως κάθε ανθρώπου ιδιαιτέρως.

Τα Βιοηθικά ζητήματα έχουν προκαλέσει έντονη Κοινωνική ανησυχία και Κοινωνικό Διάλογο. Με δεδομένο ότι η Εκκλησία δεν αποτελεί ένα εξωκόσμιο μέγεθος αλλά μια θεανθρώπινη Κοινωνία, ο Διάλογος με τη Βιοηθική έχει Κοινωνικές προεκτάσεις.

Εξάλλου ο Θεολογικός Λόγος είναι Κοινωνικός και αφορά στην Κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό, αλλά και την Κοινωνία με τον πλησίον, αφού μέσα στην κοινωνική ζωή εκφράζεται και φανερώνεται η παρουσία της Eκκλησίας.

Εν συνεχεία ο ομιλητής πραγματεύτηκε το θέμα των προκλήσεων στο χώρο της Γενετικής Μηχανικής και σε ζητήματα, όπως η ζωή και ο θάνατος, που εξαρτώνται άμεσα από τις προοπτικές της τεχνικής γνώσης.

Πιο συγκεκριμένα έγινε εκτενής αναφορά στα ζητήματα Ευγονικής (προεμφυτευτικός έλεγχος, family balancing, εμβρυοποίηση κυττάρων, τεχνητά χρωμοσώματα) και τις ηθικές αντινομίες στο χώρο της Ι.Υ.Α. (εξωσωματική γονιμοποίηση, αμβλώσεις).

Όλα αυτά αποτελούν μία πρόκληση για το μείζον ζήτημα των ανθρωπίνων αξιών και των σύγχρονων αντινομιών.

Ο κ. Κορναράκης επεσήμανε πως όλα αυτά τα Βιοηθικά Ζητήματα αποτελούν αντικείμενο Μελέτης και Έρευνας για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες συγκρότησαν Ειδικές Επιτροπές στελεχωμένες από Επιστήμονες διαφόρων Ειδικοτήτων, για την Εξέταση των Βιοηθικών θεμάτων. Ο Λόγος, ωστόσο, της Ορθόδοξης Θεολογίας και Βιοηθικής, παρά την θετική διάθεση για Συμβολή στην αντιμετώπιση νέων προβλημάτων, δεν μπορεί να παύσει να είναι ταυτόχρονα κριτικός προς Βιοηθικές θέσεις, οι οποίες υιοθετούνται από την Επιστημονική Κοινότητα ή από τη Νομοθεσία ή από άλλους Φορείς.

Η Συμβολή της Ορθόδοξης Θεολογίας και Βιοηθικής δεν περιορίζεται σε απλή προσπάθεια κατανόησης των Επιστημονικών Δεδομένων ή σε απλή διατύπωση των διαφορετικών θέσεών της.

Σε πολλές περιπτώσεις η Ορθόδοξη άποψη προσφέρει τη δική της προφητική ενόραση και προβάλλει την ανάγκη αλλαγής προσανατολισμού και την ανάγκη Μετανοίας, πράγμα το οποίο σημαίνει εν προκειμένω την αλλαγή τρόπου σκέψης και αντιμετώπισης των προβλημάτων του Σύγχρονου Ανθρώπου.

Αυτό που προτάσσεται είναι η Ιερότητα του Ανθρώπινου Προσώπου, η θεωρία του ανθρώπου ως μεθόριου μεταξύ Ακτίστου και κτιστού, η λογικότητα ως Ψυχοσωματική συγγένεια Θεού και ανθρώπου και όχι η Διανοητική δεξιότητα.


Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  Yum
  •  
  •  
  •  
  •  

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων